Advokátkou a manažerkou týmu: pomáhám kanceláři jít dopředu

Do Frank Bold nastoupila Táňa Pařízková hned po advokátních zkouškách a během šesti měsíců se vypracovala na pozici manažerky právního týmu. Ukázalo se totiž velmi rychle, že své právní know-how dokáže efektivně spojovat nejen s každodenní organizací chodu týmu a s komunikací s klienty, ale i řízením projektů, které jdou napříč týmy advokátní kanceláře. Co ji na práci manažerky nejvíc baví a co je naopak nejtěžší? A může být taková práce zajímavá i pro tebe? Přečti si rozhovor a zjisti víc.
Co přesně ve Frank Bold Advokáti děláš?

Kromě klasické advokátní práce, kdy se věnuji případům našich klientů, mám jako manažerka týmu na starosti každodenní management našeho týmu. Pomáhám organizovat práci svých kolegů, řeším naplnění kapacit, koordinuji se s manažery dalších týmů, ve spolupráci s vedením zlepšuji a zavádím nové interní procesy v kanceláři nebo třeba řeším s klienty nabídky.

Vedení týmu probíhá v tandemu vedoucí advokát/manažer týmu. Co to znamená?

Vedoucí advokát zastřešuje fungování celého týmu, vztahy s klienty i expertní rozvoj členů týmu, podílí se na nejsložitějších případech. Já jako manažerka týmu řeším day-to-day management a fungující procesy v kanceláři. Je potřeba, aby manažer/ka a vedoucí advokát/ka byli sehraná dvojka, uměli navázat úzkou spolupráci a dohodnout se, jak věci v týmu vést. Není to o tom, že bych si teď řekla: „já jsem manažerka a bude to takto”. Jsme tandem, který chce, aby se tým i kancelář rozvíjely, a pracujeme na tom společně. 

Co tě na té roli baví, co ti to dává?

Když přijdu s nějakým nápadem, tak se aktivně řeší a taky se může velmi rychle uskutečnit. Motivuje mě přicházet s novými nápady, protože cítím možnost něco ovlivnit. Moje pozice je hodně o komunikaci, ať už s vedením, s kolegy z týmu nebo s manažery ostatních týmů. Jde vždy o to najít nějakou cestu, jak společně postupovat. 

Vnímám, že se rychle rozvíjím, co se týče komunikace s lidmi a organizace času, ať už svého nebo ostatních. Taky se učím, že se na jednu věc dá dívat z různých úhlů pohledu – advokátního, etického, finančního, administrativního, exekutivního… a při hledání řešení je třeba je všechny vzít do úvahy.

Komu bys takovou roli doporučila?

Myslím, že je to pro člověka, kterého baví dynamické pracovní dny. Chce vedle své právní expertízy přispívat k tomu, kam se chceme jako firma posunout, co bychom mohli zlepšit. Udělá mu radost, když firmě pomůže posunout se dopředu – a ví, že i věci jako fakturace a cashflow má smysl řešit. Je organizovaný a nebude mu vadit, že musí občas vyplnit i nějakou tu tabulku (naštěstí jich není moc), aby měl přehled jak on sám, tak ostatní. A hlavně chce komunikovat s lidmi a najít společné řešení, ne za každou cenu prosadit své ego.

Co je na tom pro tebe nejtěžší?

Vyžaduje to pozornost a pokud chci, aby všechno fungovalo, znamená to rychle reagovat. Není to práce, kdy by si člověk řekl: od 8 do 10 budu dělat manažerskou práci a následně právní případy. Když přijdou poptávky nebo někdo zavolá a potřebuje něco vyřešit, tak v tu chvíli musí být manažer týmu k dispozici. Když je potřeba, dokážu si samozřejmě najít prostor na plně soustředěnou práci, jenom si to musím umět zorganizovat. A taky počítat s tím, že se dějí nahodilé věci a je třeba se s nimi vypořádat.

Co je tvoje tajná zbraň?

Přijde mi nejlepší přistupovat k věcem pozitivním způsobem – nadchnout lidi pro to, co dělají, a vysvětlit jim, proč je důležité něco dělat. Něco jen direktivně nařizovat by dlouhodobě ničemu nepomohlo. Snažím se jít vždy příkladem. A taky jsem nezlomná optimistka. Asi tím některé své kolegy rozčiluji, ale už si na mě, myslím, zvykli :).

Ve Frank Bold Advokáti máme čtyři týmy, jak funguje váš day-to-day manažerský tým?

Je skvělý. S ostatními manažery, aktuálně teda manažerkami týmů, řešíme cross-týmovou spolupráci, umíme si efektivně předávat práci. Je tam velká akceschopnost. Podporujeme se navzájem.

Zavedli jsme taky měsíční zlepšovací meetingy, kde si sdílíme dobrou praxi a nápady na inovace. Zjistili jsme, že každý tým dělá něco jedinečného a je škoda si to nepředávat. Například v jednom týmu používají k vizualizaci úkolů kanban, u nás v týmu se vždy na začátku pondělní porady bavíme o tom, co se minulý týden povedlo, a dobře tak nastartujeme týden. Inspirujeme se navzájem – někdy je to dobrý nápad pro všechny týmy, někdy si člověk vezme jen to, co by mohlo být zajímavé pro ten jeho.

Jsi junior advokát/ka (anebo brzy budeš) a chceš pracovat na stejné pozici jako Táňa? Právě teď k vedoucí advokátce Lence hledáme manažera/manažerku našeho pražského týmu. Dej nám o sobě vědět.

Jak se u nás pracuje?

Jakých hodnot se držíme?

Přečti si více
rozhovorů. příběhů. ze zákulisí našich kauz.

Úspěch je, když se strany dohodnou, nemusí jedna porazit druhou

Chceš u nás pracovat?

Podívej se, koho právě teď hledáme do týmu.

Frank Bold Advokáti, s.r.o.
Údolní 33, 60200 Brno
IČ: 28359640
www.budfrankbold.cz
www.fbadvokati.cz

Kanceláře

Brno – Praha – Ostrava – Krakov – Brusel

Náš tým

Kontakt

zamestnani@fbadvokati.cz

+420 773 748 284