Advokátkou a manažerkou týmu: pomáhám kanceláři jít dopředu

Kromě klasické advokátní práce, kdy se věnuji případům našich klientů, mám jako manažerka týmu na starosti každodenní management našeho týmu. Pomáhám organizovat práci svých kolegů, řeším naplnění kapacit, koordinuji se s manažery dalších týmů, ve spolupráci s vedením zlepšuji a zavádím nové interní procesy v kanceláři nebo třeba řeším s klienty nabídky.
Vedoucí advokát zastřešuje fungování celého týmu, vztahy s klienty i expertní rozvoj členů týmu, podílí se na nejsložitějších případech. Já jako manažerka týmu řeším day-to-day management a fungující procesy v kanceláři. Je potřeba, aby manažer/ka a vedoucí advokát/ka byli sehraná dvojka, uměli navázat úzkou spolupráci a dohodnout se, jak věci v týmu vést. Není to o tom, že bych si teď řekla: „já jsem manažerka a bude to takto”. Jsme tandem, který chce, aby se tým i kancelář rozvíjely, a pracujeme na tom společně.
Když přijdu s nějakým nápadem, tak se aktivně řeší a taky se může velmi rychle uskutečnit. Motivuje mě přicházet s novými nápady, protože cítím možnost něco ovlivnit. Moje pozice je hodně o komunikaci, ať už s vedením, s kolegy z týmu nebo s manažery ostatních týmů. Jde vždy o to najít nějakou cestu, jak společně postupovat.
Vnímám, že se rychle rozvíjím, co se týče komunikace s lidmi a organizace času, ať už svého nebo ostatních. Taky se učím, že se na jednu věc dá dívat z různých úhlů pohledu – advokátního, etického, finančního, administrativního, exekutivního… a při hledání řešení je třeba je všechny vzít do úvahy.
Myslím, že je to pro člověka, kterého baví dynamické pracovní dny. Chce vedle své právní expertízy přispívat k tomu, kam se chceme jako firma posunout, co bychom mohli zlepšit. Udělá mu radost, když firmě pomůže posunout se dopředu – a ví, že i věci jako fakturace a cashflow má smysl řešit. Je organizovaný a nebude mu vadit, že musí občas vyplnit i nějakou tu tabulku (naštěstí jich není moc), aby měl přehled jak on sám, tak ostatní. A hlavně chce komunikovat s lidmi a najít společné řešení, ne za každou cenu prosadit své ego.
Vyžaduje to pozornost a pokud chci, aby všechno fungovalo, znamená to rychle reagovat. Není to práce, kdy by si člověk řekl: od 8 do 10 budu dělat manažerskou práci a následně právní případy. Když přijdou poptávky nebo někdo zavolá a potřebuje něco vyřešit, tak v tu chvíli musí být manažer týmu k dispozici. Když je potřeba, dokážu si samozřejmě najít prostor na plně soustředěnou práci, jenom si to musím umět zorganizovat. A taky počítat s tím, že se dějí nahodilé věci a je třeba se s nimi vypořádat.
Přijde mi nejlepší přistupovat k věcem pozitivním způsobem – nadchnout lidi pro to, co dělají, a vysvětlit jim, proč je důležité něco dělat. Něco jen direktivně nařizovat by dlouhodobě ničemu nepomohlo. Snažím se jít vždy příkladem. A taky jsem nezlomná optimistka. Asi tím některé své kolegy rozčiluji, ale už si na mě, myslím, zvykli :).
Je skvělý. S ostatními manažery, aktuálně teda manažerkami týmů, řešíme cross-týmovou spolupráci, umíme si efektivně předávat práci. Je tam velká akceschopnost. Podporujeme se navzájem.
Zavedli jsme taky měsíční zlepšovací meetingy, kde si sdílíme dobrou praxi a nápady na inovace. Zjistili jsme, že každý tým dělá něco jedinečného a je škoda si to nepředávat. Například v jednom týmu používají k vizualizaci úkolů kanban, u nás v týmu se vždy na začátku pondělní porady bavíme o tom, co se minulý týden povedlo, a dobře tak nastartujeme týden. Inspirujeme se navzájem – někdy je to dobrý nápad pro všechny týmy, někdy si člověk vezme jen to, co by mohlo být zajímavé pro ten jeho.
→ Jsi junior advokát/ka (anebo brzy budeš) a chceš pracovat na stejné pozici jako Táňa? Právě teď k vedoucí advokátce Lence hledáme manažera/manažerku našeho pražského týmu. Dej nám o sobě vědět.

Jak se u nás pracuje?
Chceš u nás pracovat?

Frank Bold Advokáti, s.r.o.
Údolní 33, 60200 Brno
IČ: 28359640
www.budfrankbold.cz
www.fbadvokati.cz
Kanceláře
Brno – Praha – Ostrava – Krakov – Brusel
Náš tým
Kontakt
zamestnani@fbadvokati.cz
+420 773 748 284